Laiškai paaugliams (II)

„Suaugusieji niekada nieko nesupranta patys, ir vaikams tikras vargas jiems vis aiškinti ir aiškinti.“ /A. de Saint Exupery, Mažasis princas/ Dažniausia paauglių problema yra ta, jog jie mano, kad problemų neturi. Problematiškas yra tik juos supantis pasaulis. Pasaulis yra baisus ir netobulas, o paauglys tai supranta ir žino geriausiai. Galbūt tai ir tiesa. Bet kaip susišnekėti, jeigu vienas žino ir supranta viską, o kiti – nei žino, nei supranta. Situaciją komplikuoja tai, kad suaugę yra pajėgūs pažiūrėti į save kritiškai ir ieškoti kompromisų, o paauglys tiesiog NEGALI objektyviai įvertinti situacijos. Todėl labai svarbūs socialiniai įgūdžiai, leidžiantys paaugliui neskaudinti savęs nei […]

Laiškai moterims

Sakoma, kad turtingas yra ne tas, kuris turi daug, o tas, kuris moka džiaugtis tuo, ką turi. Realybė yra labai paprasta, o kasdienybė ilgainiui tampa nuspėjama. Kartais sunku joje išlikti savimi, kuomet tesame kažkieno kito įrankis – pradedame gyventi pagal kitų primestas taisykles ir vertybes. Taip pat, turime kūną – savotišką išdaviką, kuris, nepaisydamas mūsų draudimų, tenori džiaugtis ir gyventi. Kartais jaučiamės tarsi narve, iš kurio išeiti bijome, bet ir gyvenimas jame yra sunkus. Tuomet „ gyvenimo prasmė“ – tai mūsų nuskausminamieji, prie kurių priprantame ir gyvename taip, nieko nekeisdami. Vieni sėkmingai prisitaiko ir nuolat vartodami šiuos nuskausminamuosius gyvena, o […]

Laiškai paaugliams (I)

Net ir labai sėkmingose, darniose šeimose užaugę žmonės, vaikystėje ar paauglystėje, ar pradėję savarankiškai gyventi, patiria dėsnį – nėra taip kaip nori. Tuomet labai svarbūs socialiniai įgūdžiai, kurie padeda tai išgyventi. To nemokina ugdymo įstaigose. Darželiuose ir mokyklose yra lavinamas vaikų protas, intelektas, kiekviena iškilusi problema sprendžiama loginiu pagrindu. Vis dėlto, logika be patirties retai kada suveikia, nes žmogus patiria vidinį konfliktą su savo intuicija ir sąžine. Ugdymo įstaigose deklaruojamas kūrybos lavinimas, tačiau ten specialistai moko kurti arba demonstruoja koks rezultatas yra vertinamas gerai, o koks – blogai. Todėl vaikams belieka kopijuoti ar visomis įmanomomis išgalėmis stengtis dėl geresnio įvertinimo. […]